Defoonatez

Most probably INF will be performing for a charity show in the near future. Insya Allah kalau jadi akan kami warwarkan disini.

Disamping itu, kami juga ingin mengucapkan tahniah kepada saudara Alvin atau nama manjanya Defoo (disebut difu), kerana semakin hari semakin maju dengan pelbagai kemajuan. Kembangkan sayap manukmu bah. For those who dont know, Defoo merupakan antara manusia manusia yang membantu mempromosikan ThoseWhoBelieveRecordsEnt. Sebuah syarikat yang lahir daripada ruang cipta kreatif anak anak nakal Infinatez. Syabas dan terus maju kami ucapkan kepada Defoo.

Defoo merupakan anak kelahiran Sabah yang nakal dan agak kecil. Wajahnya kecina cinaan bagi memudahkan beliau mengambil kesempatan memperagakan dirinya kepada gadis gadis cina yang disukainya. Benign mengenali Defoo buat pertama kali melalui sebuah forum internet dan pernah bersama sama membangunkan cita cita untuk melihat Scene RnB underground maju melalui Myurban.cjb.net (kini Myurban.net) bersama sama webmasternya iaitu Rizal. Myurban.cjb.net pada masa itu merupakan portal RnB malaysia yang pertama memberi fokus utama kepada kumpulan kumpulan RnB tempatan yang kebanyakannya bergerak secara independen.

Setelah Myurban.cjb.net dihentikan buat seketika, Defoo mengambil satu inisiatif dengan mewujudkan Souldelite.com yang kini terselah sebagai portal RnB yang berpengaruh dan penting dalam development scene RnB tempatan. Forum yang diperkenalkan melalui SoulDelite ternyata menjadi medan utama untuk kumpulan kumpulan baru mempromosikan aktiviti mereka secara internet dan juga telah mempermudahkan komunikasi diantara kumpulan kumpulan ini.

Kami cintakan defoo!!! (translation: We Love you Defoo!!!)

8 comments:

defoo said...

Bro,

Sy ingin mengusulkan, sekiranya ada apa2 show..klu logik bolehla sy diberi ruang slot yg seminimumnya. Bole kita bergerak bsama2..

Lynn said...

Wah a tribute to Defoo gitu, hehe...

Albinaini said...

Insya Allah. jika ada peluang. hehehe.

Ana Shirin said...

Deffo begitu penting ye...

Albinaini said...

penting sebagai seorang kawan. sama pentingnya dengan kengkawan yang menyokong kami sejak dari awal inf lagi terutamanya kengkawan seperti cik ana yang tak putus putus memberi sokongan kepada kami. thanks ana. we owe you a dinner for that. hehe

Ana Shirin said...

alala.. you guys don't owe me anything.. it's an honour and a pleasure to know all of you...

*sesi saling puji-memuji dan luahan hati*

Albinaini said...

kami semua sayang cik ana... sob sob. hehe

Anonymous said...

defoo..tentang show nak collabo tuh..insyaallah..boleh diusahakan...